Sunday, July 31, 2011

චැනල් 4 , සරත් ෆොන්සේකා,චන්ද්‍රිකා,විමුක්ති, සහ ශවේන්ද්‍ර ..

සති කිහිපයකට පෙර මහා ඝෝෂාවක් කොට නිහඬවූ චැනල් 4 එසේ නිහඬවූයේ ඉතා කෙටි කලකට පමණක් බව පෙන්වමින් පසුගිය 28 වන දා තවත් වීඩියෝවක් හෙවත් වාර්තාමය රඟපෑමක් විකාශය කළේය. ඒ යුධ අපරාධ සඳහා වගකිව යුත්තන් හඳුනා ගන්නා ලද බවට මහා මොර දීමකින් පසුවය. අදාල වාර්තාමය වීඩියෝ පටය නැරඹූ වහා මට මතක් වූයේ 2009 වසරේ දෙසැම්බර් 13 වන දා The Sunday Leader පුවත් පත සිදු කළ වාර්තා කරණයයි.
සරත් ෆොන්සේකා මහතා ඒ වන විට සිය ජනාධිපතිවරණ ප්‍රචාරක කටයුතු වල නියැලී සිටි අතර කුමක් හෝ හේතුවක් නිසා ඔහු එම ප්‍රකාශය සිදු කළත් එය ආරක්ෂක ලේකම් වරයා වන ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා කෙරෙහි වූ වෛරයෙන් කළ බව පැහැදිළිය. මේ සම්බන්ධයෙන් අධිකරණයේ නඩුවක් විභාග වන බැවින් දීර්ඝ වශයෙන් ඒ ගැන සාකච්ඡා නොකළත් සිද්ධිය මඳක් හෝ මතක් කිරීම වටිනා නිසා පහත ඡායාරූපය එක් කළෙමි.
මේ ප්‍රකාශය ඔහුගේ ජනාධිපතිවරණ ප්‍රචාරක කටයුතු වලට පමණක් නොව ජනාධිපතිවරණයෙන් පසුව ද ඔහුගේ සහ රටේ ප්‍රතිරූපය කෙරෙහි ඇති කළේ මකාලිය නොහැකි කළු පැල්ලමකි. සරත් ෆොන්සේකා මහතා ගැන සාකච්ඡා කිරීමට මම එතරම් කැමැත්තක් නොදැක්වූයෙමි. ඊට හේතුව වූයේ යුධ හමුදාපතිවරයා වශයෙන් ඔහු කෙරෙහි වූ මගේ හැඟීම දේශපාලනඥ සරත් ෆොන්සේකා කෙරෙහි වූ මාගේ හැඟීමට අංශක 180ක් විරුද්ධ දිශාවේ වීමය. මගේ ලිපි වලින් යමෙකුට පෞද්ගලිකව පහර ගැසීම මගේ ප්‍රතිපත්තිය නොවූ නිසා අදාල කාලයේ දී ජනාධිපතිවරණයේ දී කිසිවෙකු ගැන සඳහන් නොකර සිටීමට මම වඩාත් කැමැති වූයෙමි. එසේ වුවද ඉහත පුවත්පත් වාර්තාව දුටු වහාම මගේ සිතට නැඟුනු දෙය නම් වඩාත් බැරෑරුම් අභියෝග ගණනාවක ආරම්භය මෙය වන බවයි. මේ පුවත්පත් වාර්තාවේ සාරාංශය වන්නේ එවකට බ්‍රිගේඩියර් වරයෙකු වූ ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතා තමන්ට ආරක්ෂක ලේකම් වරයාගෙන් ලැබුණු උපදෙස් මත ආරක්ෂක අංශ වලට භාරවූ සහ භාරවීමට පැමිණි එල්.ටී.ටී.ඊ සමාජිකයින්ව ඝාතනය කරන ලෙස 58 වන සේනාංකයේ සෙබළුන්ට අණ දුන් බවයි. දේශපාලන හේතූන් මත සිය ප්‍රකාශය සිදු නොකළ එකක් බව කීවත් මෙම ප්‍රකාශයෙන් සරත් ෆොන්සේකා මහතා සිදු කල හානිය ඉතා විශාලය.


මේ සිදුවීම ස්වාධීන රූපවාහිනී සේවය ස්වකීය ප්‍රවෘත්ති ප්‍රකාශ තුළින් විකාශය කළේ ඉහත ආකාරයටයි.

එම සිදුවීමෙන් කලකට පසු විටින් විට බ්‍රිතාන්‍ය චැනල් 4 ආයතනය ජේ.ඩී.එස් නම් මාධ්‍ය සංවිධානයක සහාය ද ඇතිව විවිධ වීඩියෝ පට නිකුත් කළ අතර රජය ඒවා ව්‍යාජ වීඩියෝ පට බව පවසමින් ප්‍රතික්ෂේප කරණ ලදි. කෙසේ වෙතත් මෙම ප්‍රකාශයන් එතරම් කාර්යක්ෂම ලෙස විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශය හරහා ක්‍රියාත්මක වන තානාපති සේවා විසින් ප්‍රචාරය නොකරන ලද බවට විශාල වශයෙන් විවේචන එල්ල වූ අතර එම විවේචන සාධාරණ බව ඔප්පු වන්නේ එක්සත් ජාතීන්ගේ මහ කොමසාරිස්වරයා ශ්‍රී ලංකාවේ සිදුවූයේ යැයි කියන යුධ අපරාධ සම්බන්ධයෙන් තමන්ට උපදෙස් දීමට යැයි කියා කමිටුවක් පත් කිරීමත් සමගය. මේ කමිටුව ශ්‍රී ලංකාවට නොපැමිණි අතර තහවුරු නොකරන ලද මූලාශ්‍ර මත යැපෙමින් ශ්‍රී ලංකාවට ඉතා අහිතකර ඒක පාර්ශවීය වාර්තාවක් ඉදිරිපත් කළේය.  මේ වාර්තාව ලංකා රජය ප්‍රතික්ෂේප කළ නමුත් චීනය සහ රුසියාවේ සහය ශ්‍රී ලංකාවට නොලැබුණේ නම් අද අප හට අත් විඳින්නට වන්නේ ලිබියාවේ ජනයා අත්විඳින ඉරණමට නොදෙවෙනි ඉරණමකි. තවමත් චැනල් 4 වැනි කණ්ඩායම් උත්සාහ කරන්නේ අපහට එවැනි ඉරණමක් අත් කර දීමට බව තේරුම් ගත යුතුය.
මේ අතර වාරයේ Sri Lanka's Killing Fields නමින් නිකුත් කළ වීඩියෝ වාර්තාමය වැඩසටහන විකාශය කෙරුණු අතර මෙවර  එයට එරෙහිව ඉතා සාර්ථක පිළිතුරු දීමක් සිදු කිරීමට එක්සත් ජාතීන්ගේ ශ්‍රී ලංකා නියෝජ්‍ය තානාපති මේජර් ජනරාල් ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතා සමත් විය. මෙයට පෙර බොස්ටන් නගරයේදී ද එතුමා සාර්ථක දේශනයක් මගින් එල්.ටී.ටී.ඊ හිතවාදීන්ගේ තර්ක බිඳ දැමූ අතර එය අවසන් වූයේ සුහදත්වයෙන් එකිනෙකාට අත දීමෙනි. මෙවර චැනල් 4 ට පිළිතුරු දීමේ දී ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතාට එම අත්දැකීම රුකුලක් වන්නට ඇත.


නමුත් මෙම දෙවන කරුණු දැක්වීමෙන් අපහසුතාවයට පත් වූයේ චැනල් 4 හි කුප්‍රකට වාර්තා වැඩසටහන් කරුය.


ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතාගේ මෙම නොනවතින ප්‍රතිචාරයන් චැනල් 4 සහ ඔවුන් පිටුපස සිටින ශ්‍රී ලංකාවෙන් පළා ගොස් සිටින ජේ.ඩී.එස් නම් මාධ්‍ය කරුවන්ට පමණක් නොව එල්.ටී.ටී.ඊ යට සහය දක්වන විදෙස්ගත ඇතැම් ශ්‍රී ලාංකික කණ්ඩායම් වලටද මහත් හිසරදයකි. මෙතෙක් කල් කිසිදු කාර්යක්ෂම භාවයක් නොපෙන්වූ ශ්‍රී ලංකා තානාපති අංශ මෙසේ හමුදා නිලධාරීන් මගින් හෝ කාර්යක්ෂම වීම රටට එරෙහි බලවේගයන් වලට යහපත් වාතාවරණයක් නොවේ. මේ නිසා මෙම කණ්ඩායම් වලට අවශ්‍ය වන්නේ තමන්ට මහත් හිසරදයක් බවට පත්ව ඇති මේජර් ජනරාල් ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතා නිව්යෝර්ක් නුවර එක්සත් ජාතීන්ගේ මූලස්ථානයෙන් සහ නියෝජ්‍ය තානාපතිධූරයෙන් ඉවත් කර ගැනීමයි. මෙවර චැනල් 4 මේජර් ජනරාල් ශවේන්ද්‍ර සිල්වා හසු කරගැනීමට උත්සාහ කළේ යම් උගුලකට බව පැහැදිලිය. එක්කෝ ඔහුගේ මුවින් යම් වැරදි වචනයක් කියවා ගැනීම හෝ ඔහු කෝපයට පත් කර එයින් තමන්ට යම් වාසි දායක තත්ත්වයක් ඇතිකර ගැනීම ඔවුන්ගේ අරමුණ විය. එය වැරදුන තැන මුහුණ වසාගත් හඬක් නැති රූප දෙකක් යොදා ගෙන 2009 දෙසැම්බරයේදී සරත් ෆොන්සේකා මහතා කී දේම නැවත කීමෙන් සිය මුහුණ බේරා ගැනීම සඳහා ගත් අසාර්ථක උත්සාහයක් ලෙස මෙම නවතම වීඩියෝව හඳුන්වා දිය හැක.

මෙම වීඩියෝවෙන් ද චැනල් 4 මාධ්‍ය සදාචාරය කෙරෙහි දක්වන ආකල්පය ගැන හොඳින් පෙන්වා දෙන ලදි. සිය කාර්යාලයේදී විනාඩි 40කට පමණ ආසන්න කාලයක් ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතා ලබාදුන් සාකච්ඡාව කිසිසේත් ඇතුළත් නොකොට කාර්යාලය ඉදිරිපිටදී කළ කථාව පමණක් ඉදිරිපත් කළේ සම්පූර්ණ කථාව පළ කිරීමෙන් තමන් සිදු කරන්නට ගිය කාර්යය සිදු නොවන නිසාය.
මෙම වීඩියෝව සමගම තවත් වීඩියෝවක් චැනල් 4 විසින් විකාශය කරන ලදි. එනම් හිටපු ජනාධිපති චන්ද්‍රිකා කුමාරතුංග මහත්මිය කළ කථාවකි.
මෙම කථාවේදී ශ්‍රී ලංකාවේ රජය දැඩිලෙස විවේචනය කළ ඇය තවදුරටත් කියා සිටියේ ඇයගේ 28 හැවිරිදි පුත්‍රයා එනම් විමුක්ති කුමාරතුංග මහතා Sri Lanka's Killing Fields වාර්තා රංගනය නරඹා ඉකි බිඳිමින් ඇය අමතා කියා සිටියේ තමා ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් යැයි කීමට කෙතරම් ලජ්ජා වන්නේ ද යන්න බවයි. මෙය දුටු මට චන්ද්‍රිකා ගැන ඇති වූයේ කෝපයක් නොව ශෝකයකි. චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායක මහත්මිය 1994 දී බලයට ගෙන ඒමට උදව් කළ බොහෝ දෙනෙක් දැන් ඇය අසල නැත. ඇයගේ ඝාතකයට ලක්වූ සැමියා, විජය කුමාරතුංග මෙරට බිහිවූ අග්‍රගණ්‍ය මානව හිතවාදී දේශපලනඥයෙකි. විජය තමන් විශ්වාස කළ මතය වෙනුවෙන් ජීවිතය පූජා කළ අසාමාන්‍ය නායකයෙකි. ශ්‍රී ලංකාවේ පළමු ජනාධිපතිවරණයේ දී විපක්ෂයේ පොදු අපේක්ෂකයා වූ හෙක්ටර් කොබ්බෑකඩුව මහතාට අවංකව අධාර කළ විජය ශ්‍රී.ල.නි.ප.ය හැර ගියේ එම මැතිවරණයේදී කොබ්බෑකඩුව මහතාට ශ්‍රී.ල.නි.ප.ය කළ දේශපාලන කුහක කම් නිසාය. බලය විසින් විනාශ කරන ලද දේශපාලන නායකත්වය පිළිබඳව ජීවමාන ප්‍රතිමූර්තියක් වන චන්ද්‍රිකා බණ්ඩාරනායක කුමාරතුංග මහත්මිය 2005 දී ධූරයෙන් ඉවත් වූයේ 1994 දී ඇය ලැබූ ජන ප්‍රසායට සමාන ජන අප්‍රසාදයක් ද සහිතවය. සිය සැමියා පක්ෂය හැරදා යාමට හේතු වූ දේශපාලන කුහක ප්‍රතිපත්තියම ඇයද 2005 ජනාධිපතිවරණයේ දී මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ගේ ජනාධිපතිවරණයට කෙරෙහිද දැක්වූ බව නොරහසකි. මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා ජනාධිපති වීම වැළැක්වීම වෙනුවෙන් ඇය රහසේ උදව් කළේ ඇයම වරෙක ප්‍රසිද්ධියේ කී පරිදි සිය ආදරණීය පුත් විමුක්ති රාජකීය විද්‍යාලයට ඇතුළත් කරගැනීම වැළැක්වූ රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතාටය. ඉදින් ඇයගේ රාජපක්ෂ විරෝධය ගැන තවත් කවර කථාද?
විමුක්ති කුමාරතුංග මහතා ගැන මම කිසිවක් නොදනිමි. එයට හේතුව එතුමා ශ්‍රී ලංකා දේශපාලනයේ දක්නට නොලැබෙන චරිතයක් වීමයි. මා සිතනා පරිදි විමුක්ති සිය පියාගේ අඩි පාරේ යන්නෙක් නම් ඔහු චැනල් 4 නාලිකාවේ පක්ෂාග්‍රාහීත්වය ගැන ලැජ්ජාවනු විනා සිය ජාතිකත්වය ගැන ලජ්ජා නොවිය යුතුය. විමුක්ති ඩිස්කවරි චැනලය ආශාවෙන් නැරඹූ බව ඔහුගේ මව ප්‍රසිද්ධ වේදිකාවල කියනු මම අසා ඇත්තෙමි. එනිසා ඔහු රූපවාහිනිය නරඹන්නෙක් යැයි මම සිතමි. මානුෂීය මෙහෙයුම පැවැති සමයේ රජයේ හමුදා වල සොල්දාදුවන් තමන්ගේ බත් පත අවතැන්වූ දමිළ වැසියන්ට දුන් හැටි සහ ඔවුන් ගලවා ගැනීම සඳහා සිය දිවි පරදුවට තැබූ අයුරු රූපවාහිනියේ චැනල් මාරු කරන විටවත් දුටුවා නම් විමුක්ති කුමාරතුංග මහතාගේ ඇස් වල අපේ සෙබළුන් වෙනුවෙන් කඳුළක් හෝ වැටෙන්නට ඉඩ තිබිණි. ඔහු එම දර්ශන නැරඹුවා දැයි දැන ගැනීමට අපට දීර්ඝ චක්ඛු ඥාණය නැතිවීම නම් මහත් අඩු පාඩුවෙකි.

ශවේන්ද්‍ර සිල්වා මහතා මෙම සිදුවීම පිළිබඳව ශ්‍රී ලංකා ගුවන් විදුලි සංස්ථාවේ හඩ්සන් සමරසිංහ මහතා සමග දැක්වූ අදහස් අසන්නට ලැබුණ නිසා මම එය පටිගත කරගත්තෙමි. ඒ එවැනි හඬ පට කැමැති විටෙක අන්තර් ජාලය හරහා ඇසීමට ක්‍රමයක් නොමැති බැවිනි. පහත ඇති එම හඬ පටය ට සවන් දෙන්න.



චැනල් 4 සමග තරඟ කිරීමට අපේ විදෙස් තානාපති අංශ තවමත් සමත් නැත. එසේ වුවද ශවේන්ද්‍ර සිල්වා වැනි දක්ෂ නිලධාරීන් ඔවුන් සමග තනිව සටන් කර ජය ගන්නා සැටි දකින විට මට සිතෙන්නේ අවශ්‍ය කැපවීම සහ ඉදිරිපත්වීම ඇති නිලධාරීන් සිටින තාක් ශක්තිමත් විදේශ සේවයක් නිර්මාණය කිරීම අභියෝගයක් නොවන බවයි. දැන් වහාම කළ යුතුවන්නේ විදේශ සේවා නිලධාරීන්ගේ පුහුණුව ගැන විස්තරාත්මක සමාලෝචනයක් කිරීමය. විදේශ සේවා නිලධාරීන් රටේ න්‍යාය පත්‍රයට විනා සිය පෞද්ගලික න්‍යාය පත්‍ර අනුව කටයුතු කිරීම නවතා දැමිය යුතුය. විදේශ සේවා පුහුණුවේ දී දීන නිලධාරීන් ඇතිකිරීමට තුඩුදෙන යම් පුහුණු ක්‍රමවේදයක් ඇත් දැයි සොයා බැලිය යුතුය. දිගු කලක් විදේශ රට වල සිට පැමිණෙන බහුතරයකගේ අදහස නම් අපේ තානාපති අංශ වලින් කෙරෙන දෙයක් නැති බවයි.
කෙසේ වුවද රට මුහුණ දෙන අභියෝල වලදී පටු දේශපාලන අරමුණු වල රැඳී සිටිමින් රටට ද්‍රෝහී වන්නන්ගෙන් අපි ප්‍රවේසම් විය යුත්තෙමු. මොවුහු අප අතරම රැඳී සිටිමින් විවිධ බොරු ප්‍රචාර ඇති කරමින් අවංක නිලධාරීන් අවතක්සේරුවට ලක් කිරීමටත් මහජනයා මුලා කොට රට අසමගි කිරීමේත් නියැළී සිටිත්. මේ බලවේග පරාජය කිරීමට නම් ජනතාවගේ එකමුතු බව සහ අවදියෙන් සිටීම අත්‍යාවශ්‍යයවේ.

විශේෂ ස්තූතිය - ශ්‍රී ලංකා ගුවන් විදුලි සංස්ථාව, ස්වාධීන රූපවාහිනිය, බොස්ටන් ලංකා නිවුස්

Saturday, July 16, 2011

ලැබූ ජයග්‍රහණය තහවුරු කර ගැනීමට නම්..

වසර 30 කට ආසන්න කාලයක් තිස්සේ ශ්‍රී ලංකාව මුහුණ දුන් යුධමය වාතාවරණය නිමවී දැන් වසර 2කට මඳක් වැඩි කාලයක් ගතවී ඇත. බ්‍රිතාන්‍ය යටත් විජිත සමයේ අප රට පාලනය කිරීම පහසු කරගැනීම සඳහා රටේ පුරවැසියන් එකිනෙකා ගෙන් ඈත් කර බෙදා පාලනය කිරීමේ ක්‍රමයක් අධිරාජ්‍යවාදීන් විසින් ක්‍රියාත්මක කරන ලද බව නොරහසකි. මේ ක්‍රමය බ්‍රිතාන්‍යයන් විසින් පවත්වාගෙන යන ලද්දේ ශ්‍රී ලාංකික අපගේ යහපත වෙනුවෙන් නොවන බව කුඩා දරුවකුට වුවද පැහැදිළි වන කරුණකි. බෙදා වෙන් කරනු ලැබූ ජාතියක් පාලනය කිරීම අධිරාජ්‍යයට අතිශය ලාභදායීය. ඔවුන් මෙහිදී සිදු කළ අදූරදර්ශී ආත්මාර්ථකාමී වැඩපිළිවෙල ශ්‍රී ලාංකීය ජාතියේ ප්‍රධාන සංස්කෘතීන් දෙකට අයත්වූ සිංහල සහ දෙමළ ජනවර්ග අතර සැකය සහ දුරස්ථභාවය ඇතිකළ අතර ඔවුනොවුන් එකිනෙකාගෙන් ඈත්වූ දෙපිරිසක් බවට පත්වූයේ ප්‍රධාන වශයෙන්ම වෛරයේ මූල බීජයන් බ්‍රිතාන්‍යයන් විසින් ඇති කළ අසමාන ලෙස සැළකීමේ කෙතේ සරුවට පැළ වූ නිසාය.
නිදහසින් පසු සිංහල අප අපේම රටේ උපන් දමිළයන් වෙත දැක්වූ ආකල්පයට හේතුවූයේ ප්‍රධාන කොටම අධිරාජ්‍යවාදීන් ස්වකීය පාලන කාලය තුළ දී දමිළයන්ට වැඩිපුර සැළකුවාය යන අත්දැකීමයි. නිදහසින් වසර 60 කට මඳක් වැඩිකාලයක් ම මේ නිසා ඇතිවූ විවිධ ගැටුම් අවසන් වූයේ සිංහල සහ දමිළ යන ජාතීන් දෙකට පමණක් නොව සමස්ථ ශ්‍රී ලාංකික ජාතියටම මහත් හානි ගෙන දෙමින් බව මැදහත්ව බලන ඕනෑම නිරීක්ෂකයෙකුට පෙනී යයි.
එල්.ටී.ටී.ඊ සංවිධානය ශ්‍රී ලංකාව තුළ යුධමය වශයෙන් සම්පූර්ණයෙන්ම පරාජය වී ඇති වාතාවරණයක දකුණේ අප සැවොම දැන් සියල්ල අවසන් යැයි සිතා සැනසුම් සුසුම් හෙලා සියල්ල අමතක කර දමන්නේ නම් අපි තරම් අනුවණයෝ තවත් නොවන්නෙමු. මා එසේ කියන්නේ අප දැන් හැසිරෙන්නේ එසේය යන හැඟීමක් මා තුළ විටින් විට ඇති වන නිසාය.
යුද්ධයක් යනු සුන්දර අත්දැකීමක් නොවේ. යුද්ධය ජයග්‍රාහකයාට මෙන්ම පරාජිතයාටද ගෙන එන්නේ වේදනාවෙකි. එසේ නොවන්නේ නම්, යමෙක් යුද්ධය රස විඳිය හැකි අත්දැකීමක් සේ සිතන්නේ නම්, එම තැනැත්තා පරපීඩක කාමුකත්වය නමැති දරුණු මානසික ව්‍යාධියෙන් පෙළෙන්නෙකි. යුද්ධය අවසන් වූ දිනයේ අපි සතුටුවූයෙමු. කිරිබත් පිස එකිනෙකාට බෙදා ගත්තෙමු. මුළු මහත් රට පුරා මඟුල් සිරි ගත්තේ තවදුරටත් මේ රටේ ලේ නොහැලෙතැයි යන බලාපොරොත්තුවෙනි. සිංහල,දෙමළ මුස්ලිම් අපට ප්‍රභාකරන් ගේ මරණය මඟුලක් වූයේ නැවතත් බස් බෝම්බ, ගම්මානවලට වැදී කරන ජන සංහාර ආදී දරුණු ආරංචි නැවතත් නො ඇසෙන බවට එය පෙරවදනක් වූ නිසා මිස දමිළයෙක් මිය ගිය නිසා නොවේ.
අපි වසර ගණනාවකට පෙර සංවේදී ජාතියක්ව සිටියෙමු. ලොකු කුඩා ඕනෑම සතෙකුගේ මරණයකදී අපි අනේ! අපොයි! කියන්නට හැකි තරම් සංවේදී වූයෙමු. දශක 3ක් මුළුල්ලේ පැවැති අඳුරු බිහිසුණු යුද්ධය අපගේ ජාතික සංවේදී තාවය මොට කොට ඇත.
යුධ ජයග්‍රහණයෙන් ඔද වැටී සිටින අපි දැන් යථාර්තය දෙස නැවත හැරී බැලිය යුත්තෙමු. වසර දහස් ගණනක් එකට සිටි සමාන්තර සංස්කෘතීන් දෙකකට අයත් සිංහල සහ දමිළ ජාතීන් එකිනෙකාගේ පරම සතුරන් බවට පත් කළ ඓතිහාසික සාධක දෙස අපි දැන් අවධානය යොමු කළ යුත්තෙමු. සිංහල රජයයන් දිගින් දිගටම දමිළ ජාතිකයන්ට වෙනස් කම් කළේය යන බරපතල චෝදනාව මින් ඉදිරියට කිසිදු රජයකට අසන්නට නොලැබෙන සේ කටයුතු කිරීමට නම් අපේ දමිළ සොයුරන්ට එසේ වෙනස් කම් කරන්නා සේ හැඟෙන ලෙස අප හැසිරී ඇත්දැයි අපි විසින්ම ස්වයං විවේචනයක යෙදිය යුතුය. දමිළයනට බ්‍රිතාන්‍යයන් වැඩිපුර සැළකුම් දැක්වීම දමිළයන්ගේ වරදක් නොව අප එකිනෙකාගෙන් ඈත් කිරීමට බ්‍රිතාන්‍යයන් පාවිච්චි කළ උපායක් බව අප විසින් තේරුම් ගත යුතුව ඇත. එමෙන්ම විවිධ අවස්ථා වලදී අඩුවැඩි වශයෙන් සෑම රජයක්ම ජනප්‍රිය වීමේ උපක්‍රමයක් ලෙස ජාතිවාදී ආකල්ප ජනයා අතර වගාකල බවද තේරුම් ගත යුතුය. මේ චෝදනාව සිංහල දේශපාලනඥයින්ගෙන් බහුතරයකට මෙන්ම දමිළ දේශපාලනඥයින්ගෙන් ද බහුතරයකට සාධාරණය. එනිසා අප සියළු දෙනා අතින් යම් යම් වැරදි සිදුවූ බව පිළිගැනීම අනාගත ශක්තිමත් රාජ්‍යයක පදනම දැමීමක් වනු ඇත.
අතීතයේ වූ යම් යම් අඩුපාඩු විග්‍රහ කොට හඳුනා ගැනීමත් වර්තමානයේ සහ අනාගතයේදී එම වැරදිම නැවත නැවත සිදු නොකිරීමත් ඉතා වැදගත්වේ.
යුද්ධය අවසන් වීමත් සමග වසර ගණනා වක් තිස්සේ ප්‍රමාද වූ මහා පරිමාණ සංවර්ධන ව්‍යාපෘතීන් උතුර නැගෙනහිර මෙන්ම දකුණේද වහ වහා ක්‍රියාත්මක වන බව පෙනේ.යුද්ධයේ අවසන් භාගයේ සිට වසර එකහමාරක් පමණ නැගෙනහිර පළාතේ සිටි මම නැගෙනහිර පළාතේ සිදුවූ වේගවත් සංවර්ධනය සියැසින් දුටුවෙමි. ඒවා ඉතා සිත්ගන්නා සුළු ඒවා වූ අතර ඒ ගැන ප්‍රශංසා නොකර සිටීම දේශපාලන කුහක කමකි. මේ විශාල සංවර්ධන ව්‍යාපෘති ක්‍රියාත්මක වන අතරම ඒවායේ ගුණාත්මක භාවය ගැනද නිරන්තර අවධානයෙන් සිටීම වැදගත්වේ. මන්ද යත් මේ සංවර්ධන ව්‍යාපෘතීන් බොහෝමයක් සිදුවන්නේ විදේශයන්ගෙන් ලබා ගන්නා ණය ආධාර වලින් වීමයි. අප විසින් ආයෝජනය කරන මුදල් උපරීම ඵලදායකතාවකින් යුතුව වියදම් කෙරෙන බවට රජය සෑමවිටම වගබලා ගතයුතුය.

මෙවැනි දැවැන්ත සංවර්ධන යෝජනාක්‍රම ක්‍රියාත්මක වීමේ සැබෑ අරුත රටට ලැබෙන්නේ යොදන මුදලට  ලබාගත හැකි උපරිම ආර්ථික වාසි ජනයා වෙත ලබාදීමෙන් පමණි. මේ අතර ජනතාව අතරින් නැගෙන මැසිවිලි දෙසත් අවධානය යොමු කිරීම ඉතා වැදගත් වේ.
උතුරු පළාත තුළ නැගෙනහිරට වඩා සංකීර්ණ තත්ත්වයක් ඇති බව අප සියළු දෙනා වටහා ගත යුතුය. නැගෙනහිර පළාතේ පාලනය එල්.ටී.ටී.ඊ යට තනිව බොහෝ කාලයක් පවත්වා ගැනීමට නොහැකි වුවද උතුර පසුගිය දශක 3දී වැඩි කාලයක් ඔවුන්ට නතුව තිබිණ. මේ වන විට බිම් බෝම්බ ඉවත් කිරීම සහ නැවත පදිංචි කිරීම් කරගෙන යනු ලැබේ. උතුරේ මේ දින වල ඡන්ද උණුසුමක් ද පවතින බැවින් මේ ටික නොලියාම බැරිය. රජය තමන් විශාල කාර්යයක් උතුරේ ජනයා වෙනුවෙන් කර ඇති බවට හැඟීමකින් පසුවන අතර විරුද්ධ මතධාරීන් රජයෙන් කිසිවක් සිදුවී නැතැයි ඔප්පු කිරීමට පසුබට නොවන බව ජනමාධ්‍ය හරහා නිකුත් වන විවිධ වාර්තා වළින් පෙනී යයි.
උතුර සම්බන්ධයෙන් රජය වඩාත් සංවේදීව කටයුතු කළයුතු බව මගේ හැඟීමයි. පළමු කොටම එහි වෙසෙන ජනයා දීර්ඝ කාලයක් එල්.ටී.ටී.ඊ ය  යටතේ ජීවත් වූ ජනතාවකි. ඔවුන් ට අළුත් දේශපාලන වට පිටාවට හුරු වීමට යම් කාලයක් ගතවනු ඇත. ඒ අතරම මෙම ප්‍රදේශ වල ජීවත් වන ජනයා යුද්ධය නිසා දැඩි පීඩාවට පත්වූ පිරිසකි. ඔවුහු කොටින්ගේ බලපෑම් මත බොහෝ දුරක් අවතැන් වූ වන් ලෙස ගමන් කලහ. මේ කාලයේදී කොටින් විසින් ඔවුන් පළිහක් ලෙස යොදාගත් අතර යුද්ධයේ ප්‍රචණ්ඩකාරී මතකයන් තවමත් ඔවුන් තුළ නැත්තේ නොවේ. මේ ජනයාට සහන සැලසීමේ දී තමන් බලෙන් යටත් කරගන්නා ලද පරාජිත ජන කොටසකැයි යන හැඟීම මොනම ආකාරයෙන් වත් ඔවුන් තුළට ඇතුළු නොවන සේ කටයුතු කිරීමට රජය වගබලා ගත යුතුය. මා එසේ පවසන්නේ යම් ලෙසකින් එවන් හඟීමක් ඔවුන් තුළ ඇතිවුව හොත් නැවතත් සිංහල රජය තමන් හට දෙවන පෙළේ පුරවැසියන්ට මෙන් සලකන්නේ ය යන සටන් පාඨයට ඔවුන්ව ග්‍රහණය කර ගැනීමට බෙදුම්වාදී බලවේගයන් පසුබට නොවන නිසාය. විශේෂයෙන් රජයේ නිලධාරීන් මේ ජනයාට සහන සැලසීමේ දී සංවේදී සහ කාර්යක්ෂම විය යුතුය.
 ඊයේ විකාශය වූ බී.බී.සී සංදේශයේ පහත හඬ පටයට හොඳින් සවන් දෙන්න.
මෙම වැඩසටහන සඳහා සහභාගී වූ ජිනසේන රතුගමගේ එහිදී උතුරේ සිටින නැවත පදිංචිවූ ජනයාගේ චෝදනා සහ දුක් ගැනවිලි ගැන සඳහන් කරන විට රාජ්‍ය නිලධාරීන් ගේ අකාර්යක්ෂම භාවය සහ දුර්වල ආකල්ප ගැන වැඩිබරක් තැබීමට පසුබට නොවේ. මෙහිදී ඔහු රජයේ නිලධාරීන් ගැන එතරම් සුභවාදී ලෙස කරුණු ඉදිරිපත් නොකළත් එහිදී නිලධාරීන්ගේ පැත්තෙන් යම් ප්‍රමාදයන් සිදුවන බව පිළිගැනීමට සිදුවන බව කිව යුතුය. උතුරේ දැන් පවතින තත්වය දිනකින් දෙකකින් වහා වෙනස් කිරීමට නොහැකි බව මම පිළිගනිමි. එසේ වුවද සාමාන්‍ය ජනයා අතර හැකිතාක් හොඳ හිත පවත්වාගෙන යාමට රජයට සිදුවන අතර එහිදී රාජ්‍ය නිලධාරීන් අනවශ්‍ය ප්‍රමාදයන් ඇති කරන්නේ නම් වහාම ඒ ගැන කටයුතු කිරීමට රජය මැදිහත් වියයුතුය. මන්ද යත් දැන් මේ ජනයා ගේ මනස ඕනෑම බලවේගයකට අවශ්‍ය ලෙස වෙනස් කළ හැකි බැවිනි. එසේ සිදුවුව හොත් ඉන් ඇතිවන පාඩුව දැරීමට සිදුවන්නේ රජයට පමණක් නොවේ, මුළු රටටමය.
මේ අතර ජාත්‍යන්තරව නැගෙන බලපෑම් වලට එරෙහිව විදේශ තනාපති නිලධාරීන් ඉතා කාර්යක්ෂම ලෙස කටයුතු කළ යුතුය. එසේ නොවුව හොත් අපට එරෙහි බලවේගයන් ජාත්‍යන්තරව අපවෙත තව තවත් පීඩනයක් එල්ල කරනු ඇත.චැනල් 4 වීඩියෝව පිළිබඳව මීට පෙර ලියූ නිසා ඒ ගැන වැඩි විස්තර නැවතත් නොලියමි. එසේ වුවද මෙහිදී අප වෙත එල්ල වන පීඩනය අඩු කර ගැනීමට ඉන්දියානු සාධකය හොඳින් කළමණාකරණය කර ගතයුතුවේ. යුද්ධය පැවැති කාලයේ දී මෙම අංශය වෙත දැක්වූ අවධානයම තවදුරටත් දැක්විය යුතු බව මා හට හැඟී ගියේ ඉන්දියානු විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ නිල ප්‍රකාශකයා දැක්වූ ඇතැම් අදහස් නිසාය.
1. http://meaindia.nic.in/mystart.php?id=530317846
2. http://meaindia.nic.in/mystart.php?id=530317844
3.http://lankacnews.com/sinhala/news/channel-4%E0%B6%A7-%E0%B6%BD%E0%B6%82%E0%B6%9A%E0%B7%8F%E0%B7%80-%E0%B6%B4%E0%B7%8A%E2%80%8D%E0%B6%BB%E0%B6%AD%E0%B7%92%E0%B6%A0%E0%B7%8F%E0%B6%BB-%E0%B6%AF%E0%B7%90%E0%B6%9A%E0%B7%8A%E0%B7%80/

ජාත්‍යන්තරව අප වෙත එන බලපෑම් සමනය කිරීමේ දී ඉන්දියානු සාධකයේ වැදගත්කම වෙනමම දීර්ඝ ලෙස සාකච්ඡා කරමු.

දැනට අප ලබා ඇති ප්‍රගතිය ඉතා විශිෂ්ඨය. ඒ ගැන විවාදයක් නැත. එල්.ටී.ටී.ඊ ය යුධමය වශයෙන් පරාජය කල පමණින්ම ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රශ්ණය විසඳෙන්නේ නැත. අපි ප්‍රධාන අර්බූධයෙන් 50% ක් පමණ විසඳා ගෙන සිටිමු. එය නම් යුද්ධය ජය ගැනීමයි. ඉදිරියට ඇත්තේ වඩාත් අසීරු ඉතිරි 50%යි. එනම් ලැබූ ජය රැක ගැනීමයි. ඒ සඳහා සියළුම පුරවැසියන්ගේත් ,රජයේත්, අනෙකුත් දේශපාලන කණ්ඩායම් වලත් අවංක කැප වීම අත්‍යාවශ්‍යය.

Monday, July 4, 2011

ධනවාදයේ මීළඟ පියවර

වැඩවසම් ක්‍රමයෙන් ධනවාදයට හැරුණු ලෝකය පසුගිය ශතවර්ෂය පුරාම ක්‍රමයෙන් පරිණාමය වෙමින් මේ වන විට ධනවාදයේ ගෝලීයකරණ අවධියේ පසුවෙයි. යුරෝපයේ ධනේශ්වර විප්ලව අවුළුවා ලූ කාර්මික විප්ලවය ධනවාදී ආර්ථික ගමන වේගවත් කළේය. කාර්මික විප්ලවයත් සමග ලහි ලහියේ කර්මාන්ත මහා පරිමාණයෙන් වර්ධනය වීමත් සමග බටහිර යුරෝපය පුරා වේගවත් ධනේශ්වර “සංවර්ධන“ සුළං හමද්දී, ධනවාදයටම ආවේණිකවූ විවිධ අතුරු විපත් ද ලෝකයේ විවිධ අංශ වලට බලපෑවේය. යුරෝපයේ එතෙක් පැවැති දේවවාදී නියමයන්ට එරෙහි වෙමින් භෞතික වාදී විද්‍යාවන් පැන නැංගේ පෘථිවිය නමැති ග්‍රහ ලෝකය මිනිසාට පමණක් අයිති මිනිසාගේ සුඛවිහරණය පිණිස කඩා බිඳ හැඩතල ගන්වා වෙනස් කළ හැකි තවත් එක් “සම්පතක්“ බවට පත් කරමිනි.
ධනවාදය වනාහී ස්වභාවයෙන්ම මිනිස් ලක්ෂණයන් වූ තණ්හා, ආශා, රාග, ද්වේශ ආදී මනෝභාවයන් තවත් වැඩි දියුණු කිරීමට මනා සරු පසක් සහිත ආර්ථික කෙතකි. ධනවාදයේ මූලික අවස්ථාවේම එය මානව සමාජයටත් පරිසරයට හා සතුන්ටත් එල්ල කළේ දැඩි බලපෑමකි. මානව වර්ගයාට ධනවාදය මගින් සිදුවූ බලපෑම පිළිබඳ බහුල වශයෙන් සාකච්ඡා කෙරී ඇති බව පෙනෙතත් ඉතිහාසය තුළ අඩු වැඩි වශයෙන් පරිසරයට හා සමස්ත ලෝකයටම වූ බලපෑම ගැන සාකච්ඡා කෙරී ඇති ප්‍රමාණය ප්‍රමාණවත් නොවන බව හැඟේ. එසේ හෙයින් ධනේශ්වර “සංවර්ධනයේ“ දිස්නයෙන් ගිණිකන වැටී සිටින මානවයා තමා කේන්ද්‍රීයව සිතා ඇති ප්‍රමාණය සමස්ත පෘථිවිය කෙරෙහි සිතා නැත. දහනව වන සියවසේ යුරෝපයේ සිටි අනාගතය ගැන යම් පුරෝකථනයක යෙදුන බුද්ධිමතුන් දෙපළක් වූ කාල් මාර්ක්ස් සහ ෆ්‍රෙඩ්රික් එංගල්ස් දෙදෙනා ධනවාදී අර්ථ ක්‍රමය මානව වර්ගයාට ඇති කළ බලපෑම පිළිබඳ කළ පර්යේෂණාත්මක විග්‍රහයකින් පසුව ධනවාදී අර්ථ ක්‍රමයට විකල්ප වශයෙන් සමාජවාදී මාක්ස් වාදය ඉදිරිපත් විය. මෙම ලිපියේ අරමුණ මාක්ස් වාදය ගැන සාකච්ඡා කිරීම නොවුවද ධනවාදය හා එහි හැසිරීම ගැන වූ සාකච්ඡාවෙකදී මාක්ස්වාදය ගැන සඳහන් නොකොට සිටීම කළ නොහැක්කකි. මාක්ස්වාදය වනාහී ධනවාදය සහ එහි අනාගතය පිළිබඳව (සර්වසම්පූර්ණව නොවුවත්) වූ අඳුරු අනාවැකියකි.
ධනවාදය යුරෝපයේ නැගී සිටීමත් සමගම වැඩවසම් ක්‍රමය තුලදී නොවූ ලෙස මෙම නව සමාජ ආර්ථික ක්‍රමයට සරිලන ප්‍රතිසංස්කරණ රාශියක් සමාජයේ සෑම ඒකකයක් තුළම සිදුවූ බව ඉතිහාසය දෙස හොඳින් බලන්නෙකුට පැහැදිළිව පෙනේ. මෙයට පෙර දේව ධර්මයට අනුකූලවවූ සංකල්ප පෞද්ගලික දේපල හා ලාභ ඉපැයීම මතවූ ධනවාදී ආකල්ප වලට අනුකූලව සංශෝධනයට බඳුන් විය. විශේෂයෙන්ම ඇතැම් රටවල් පොළිය සහ මුදල් ණයට දීම හා ණය අයකර ගැනීම සම්බන්ධයෙන් ආගමික සංශෝධන වලට පවා එළඹිණ. ධනවාදය ක්‍රමයෙන් විකාශය වෙමින් දියුණු වෙත්දී භයංකර අවතාරයක් මෙන් මාක්ස්වාදී චින්තනයද යුරෝපය පුරා කෙමෙන් කෙමෙන් පැතිරෙන්නට විය. පැරිස් කොමියුනයේ ඉතා කෙටි ආයුෂ ධනවාදය ට ඉස්පාසුවක් ඇතිකළද 1917 අග රුසියාවේ දී ඇතිවූ සමාජවාදී විප්ලවය ධනවාදයේ ඉදිරිගමකට එරෙහිවූ බාධකයක් ලෙස 1990 දක්වාම ලොව මත පැවැතියේය. ධනවාදයේ ගෝලීය අවධිය ප්‍රමාද කළ එක් සාධකයක් වූයේ මුලින්ම රුසියාවේත් ඉන් පසුව නැගෙනහිර යුරෝපයේ සහ චීනයේත් පසුව ලතින් අමෙරිකාවේ හා අප්‍රිකාවේත් ආසියාවේත් පැන නැගුන සමාජවාදී රාජ්‍යයන්ය.

කාර්මික ධනවාදය නැගී ඒමත් සමග වෙළඳපොළ සහ අමුද්‍රව්‍ය අරභයා ධනවාදී රටවල් අතර තරඟයක් ඇතිවිය. මේ තරඟය රටවල් සොයා ගොස් වෙළඳාම් කිරීමෙන් ඇරැඹී අධිරාජ්‍යය පුළුල් කරමින් යටත් විජිත අල්ලා ගැනීමක් දක්වා ඉක්මනින්ම වර්ධනයට ලක්විය. බටහිර යුරෝපා ජාතීහු මෙසේ අධිරාජ්‍යයන් පුළුල් කිරීමේ දී ඔවුනොවුන් ඇණ කොටා ගන්නා තත්ත්වයකට පත්වූ අතර යුරෝපයේ දී ඔවුන් පෙන්වීමට තැත්කළ ශිෂ්ඨාචාරවත් හැසිරීම කිසිවිටෙකත් සිය යටත් විජිත වලදී හෝ ඔවුනොවුන් අතර සිදුවූ සටන් වලදී ප්‍රදර්ශනය ‍නොවීය. තණ්හාව මුල් කරගත් ලාභ පරමාර්ථයෙන් යුතු වෙළඳාම් පවත්වා ගැනීමට යාමේ දී වූ තරඟය මේ යුගයේ ධනවාදී ආර්ථිකයන්ට දරා ගත නොහැකි තත්ත්වයට පත්වන විට ලෝකයට පළමු වතාවට ලෝක ව්‍යාප්ත සංග්‍රාමයකට මුහුණ දීමට සිදුවිය. ඒ පළමු ලෝක සංග්‍රාමයයි. පළමු ලෝක සංග්‍රාමයට ආසන්න හේතුන් මොනවා වුනත් එයට අඩිතාලම් දැමූ දීර්ඝ කාලීන හේතුව වන්නේ ධනවාදී ආර්ථික ක්‍රමය තුළ එකිනෙකා පරයා ලාභ ලැබීමේ නොනිමි ආශාවයි.
පළමු ලෝක සංග්‍රාමය අවසන් වීමත් සමග එහි අතුරු විපාක හා ආර්ථික පාඩුව පිළිබඳව ධනවාදී රටවල් අතර වූයේ පසුතැවිලි සහගත බවකි. ධනවාදී ආර්ථිකය මඳක් හෝ ශිෂ්ඨ සම්පන්න කරනු වස් මීළඟ පියවරවූයේ ජාතීන්ගේ සංගමයයි. නමුත් මේ වන විට පැවති ලෝක ආර්ථික රටාව පිළිබඳ නිවැරදි තක්සේරුවක් එයට එක්වූ නායකයින් අතර වූ බවක් නොපෙනේ. එසේ වූවා නම් ඉතා කෙටි කලෙකදී නැවතත් ලෝක යුද්ධයක් ඇරඹෙන්නේ නැත. ජයග්‍රාහකයා පරාජිතයා පීඩනයට හා අවමානයට පත් කිරීමේ අශිෂ්ඨ, සදාචාර විරෝධී ලක්ෂණ නිසාම ජාතීන්ගේ සංගමය සාර්ථක නොවීය. ඒ සමගම අවමානයට පත් ජර්මනියේ අභිමානය වෙනුවෙන් යැයි කියා ගත් ඇඩොල්ෆ් හිට්ලර් ධනවාදී අර්බූධයෙන් ගොඩ ඒමේ අවසන් තුරුම්පු වලින් එකක් වූ ෆැසිස්ට්වාදය  යොදා ගනිමින් යුදෙව් සංහාරයක් සමග දෙවැනි ලෝක යුද්ධයට අවතීරණ විය. මේ වන විට ධනවාදී අර්ථ ක්‍රමයේ විකල්ප සතුරා වූ සමාජවාදය රුසියාවේ සෝවියට් සමූහාණ්ඩු සංගමය ඇති කොට තිබිණ. ඒවන විට බලයේ සිටි  ජෝසප් ස්ටාලීන් සම්බන්ධයෙන් අපගේ මතය කුමක් වුවත් ස්ටාලින් ගේ රුසියාව ධනවාදයටද ෆැසිසට් වාදයටද එරෙහි රෝධකයක් ලෙස ක්‍රියා කල බව කිව යුකුය. දෙවන ලෝක යුද්ධය නිම වූයේ තවදුරටත් බෙදී සටන් කිරීමේ ක්‍රමය නවතා දැමීමට ධනවාදී කඳවුරට බල කරමිනි.
දෙවැනි ලෝක යුද්ධය ගෙනා බිහිසුණු ආර්ථික හා සාමාජීය විනාශය මානව වර්ගයාගේ හෘද සාක්ෂිය ටික කලකට හෝ කම්පනයට පත් කළ බව පෙනේ. එසේවුවද ඒ ටික කාලය තුළම ධනවාදයේ වර්ධනය සඳහා වන ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමට පිඹුරුපත් සැකසීමට ධනවාදී නායකයින් පසුබට නොවූහ. ස්ටාලින් ගේ නායකත්වයෙන් යුතු සෝවියට් සංගමය ලෝක ව්‍යාප්ත සමාජවාදී විප්ලවය පසෙක තබා ධනවාදී නායකයින් හා සාමයට එක්වූ අතර තවදුරටත් බෙදී සටන් නොකොට එක්ව සටන් කළ යුතු ධනවාදය ආරක්ෂා කරන්නාවූ යාන්ත්‍රණයක් සෑදිමට ලෝක ධනේශ්වර නායකයෝ එක්වූහ. ඒ අන් කිසිවක් නොව එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානයයි.
එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය ආරම්භ වන්නේ පෘථිවියේ මින් කිසි දිනෙක නැවත යුද්ධ ඇති වීම වැළැක්වීමටත්, ලෝකය පුරා වෙසෙන මානව වර්ගයාගේ අභිවෘද්ධිය පිණිසත් ය යන පරමාදර්ශයන් සහිතවය. නමුත් එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය ස්වකීය පරමාර්ථයන් මුදුන්පත් කරගැනීමට අසමත් වූ අසාර්ථක යාන්ත්‍රණයක් බව ගතවූ වසර හැටකට අධික එහි ඉතිහාසය සාක්ෂි දරයි. නමුත් එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය ධනවාදයේ පරිණාමය නම්වූ එහි සැඟැවුනු අරමුණ දක්ෂ ලෙස ඉටු කරමින් සිටින බව නම් පැහැදිළිය.
සෝවියට් දේශයේ බිඳ වැටීම සාකච්ඡා කිරීම මෙම ලිපියේ අරමුණ නොවන නිසා ඒ ගැන වැඩිදුරටත් කථා නොකරමි. එසේ වුවද 1990 වසරේදී සෝවියට් දේශය බිඳ වැටෙන තෙක්ම ධනවාදයේ මහා පරිමාණ ගෝලීයකරණයට එය පැහැදිලි බාධකයක් විය. සෝවියට් දේශය බිඳ වැටීමත් සමගම ධනවාදය ත්වරණයකින් යුතුව වේගයෙන් ලොව පුරා පැතිර ගියේ එහි මහේශාක්‍ය ආඩම්බරයත් සමගය. මාක්ස්වාදයේ ඇතැම් පුරෝකථනයන් සාර්ථක නොවුවත් ධනවාදයේ ගෝලීය කරණයත් සමගම නැවතත් මාක්ස්වාදයේ ඇතැම් පුරෝකථන දෙස දේශපාලනය පිළිබඳ උනන්දුවක් ඇති අය අතර නැවතත් සංවාදයන් ඇති වන බව පෙනේ. ගෝලීයකරණයත් සමග ලොව පුරා පැතිරී ගිය නව ලිබරල් වාදී ආරථික ක්‍රමය ඇතැම් අර්ථ ශාස්ත්‍රඥයන්ගේ මහත් ප්‍රශංසාවටත් තවත් පිරිසකගේ දැඩි විවේචනයටත් බඳුන් විය. පසුගිය වසර කිහිපයේ ලෝක ආර්ථිකය මුහුණ දුන් දැවැන්ත ආර්ථික පසුබෑමත් සමග මෙම විවේචන දැඩි වූ අතර ගෝලීයකරණ වාටියේ රැඳී සිටින අප වැනි රටවල් නව ලිබරල්වාදී ක්‍රමයට පූර්ණ ලෙස අනුගත වී නොතිබීම අප වෙත දැනුනු පීඩනය යම් මට්ටමකින් සමනය කළේය යන්න බොහෝ තැන් වලින් අසන්නට ලැබින.
ධනවාදී අර්ථ ක්‍රමය සහ එමගින් මානව වර්ගයාට සිදුවූ වාසි පිළිබඳව බටහිර රටවල ආර්ථික විද්‍යාඥයින් නිතරම කථා කරනු අසන්නට ලැබේ. බොහෝ පොත පත ද ඒ ගැන ලියා පළ කොට ඇත්තේ ධනවාදී ක්‍රමය වනාහී මෙතෙක් ලොව පහල වූ හොඳම දෙයයැයි ඒත්තු ගන්වමිනි. සමාජවාදය යන වචනය ඉතා බියකරු දෙයක් ලෙසත් ස්වභාව ධර්මයේ නීතීන්ට පටහැනි දෙයක් ලෙසත් එනිසාම එය බිඳ වැටුණු බවත් මේ උගත්තු මහත් අභිරුචියෙන් දේශනා කරති. මේ පිළිබඳ ඉදිරියේ දී වෙනම සාකච්ඡා කිරීමට ඉඩ ලබා ගනිමින් වර්තමාන ලෝකයේ ආර්ථික තත්ත්වය සහ එහි අනාගතය ගැන ඉතා සංශිප්ත ලෙස සාකච්ඡා කිරීම මෙම ලිපියේ අරමුණයි. ධනවාදයේ සහ සමාජවාදයේ විවිධ අවධි හා ඒ ඒ අර්ථ ක්‍රමයන් මානව වර්ගයාවෙත ලබාදුන් දායාදයන් පිළිබඳ ව අපි පසුව විස්තර වශයෙන් කථා කරමු.
මේ වන විට ධනවාදය පසු කරමින් සිටින්නේ එහි ගෝලීය අවධියයි. අප කැමති වුවත් නැතත් අපට මුහුණ දීමට සිදු වී ඇති සත්‍යය මෙයයි. මේ යථාර්තයට මුහුණ දීමට පවතින භූ දේශපාලන වටපිටාව මානව වර්ගයා කෙරෙහි බල කර සිටියි. ධනවාදී ක්‍රමය ආරක්ෂා කරනු වස් ඒ ඒ ධනවාදී රට වල ව්‍යවස්ථාපිතව ඇති කරගත් ශක්තිමත් ආයතන ව්‍යූහයක් ඇති අතර මේ ගෝලීය අවධියේදී ඉන් එහාට ගිය අන්තර්ජාතික ආයතන ව්‍යූහයක් අවශ්‍ය විය. පළමුව අපි රාජ්‍යයන් තුළ ධනේශ්වර ක්‍රමයේ පැවැත්ම සහ  ආරක්ෂාව සඳහා ඇති ආයතන ගැන සලකා බලමු. ධනවාදී ක්‍රමය හෙවත් බටහිර අර්ථ ශාස්ත්‍රඥයින් වඩාත් ස්වභාවික ලෙස හඳුන්වන ආර්ථික ක්‍රමය ස්වභාවයෙන්ම ප්‍රබලයා විසින් දුබලයා පාලනය කරනු ලබන සාධාරණ නොවූ සංවිධානයකි.(ලෝකය සර්ව සාධාරණ නැත!). මේ නිසා හැකි සෑම විටෙකම පීඩනයට පත් කරනු ලැබූ (පීඩිත) පංතිය ස්වකීය ස්වාමි වරුන් ලෙස පෙනී සිටින පීඩකයාට හෙවත් පාලකයන්ට එරෙහිව නැගී සිටිනු ඇත. නිරන්තර ව මෙවැනි නැගී සිටීම් ඇතිවීම ධනවාදයේ සුමට ගමනට වන අවහිරයකි. මේ අවහිරය පාලනය කිරීම ට සහ ධනවාදයේ මූලික ලක්ෂණය වන පුද්ගලික දේපල වල ආරක්ෂාව පිණිස ධනවාදී සමාජය විසින් මෙම ආයතන හඳුන්වා දී ඇත.
ධනවාදී සමාජය තුළ විටින් විට ඇති වන කලබගෑනි සමථයකට පත් කිරීමටත් නිර්ධනයා, සුළු ධනපතියා සහ ධනපතියා අතර පිළිගත හැකි පරිදි සම්පත් බෙදා ගැනීමටත් නීති සම්පාදනය කළ යුතුය. ඒ සඳහා වන ව්‍යූහය වන්නේ ව්‍යවස්ථාදායකයයි. විවිධ රටවල විවිධ නම් වලින් හඳුන්වනු ලැබූවද මේ සියළු ආයතන වල පොදු කාර්යභාරය වන්නේ ඉහත කී පරිදි නව නීති සම්පාදනය සහ ධනවාදය විසින් උපයනු ලබන අතිරික්ත ප්‍රාග්ධනය සමාජයේ ස්ථර අතර හැකිතාක් දුරට පිළිගැනීමට හැකිවන පරිදි බෙදා දීමයි. මෙම නීති ක්‍රියාත්මක කොට ධනේශ්වර රාජ්‍යය පවත්වාගෙන යාම විධායකය විසින් කරනු ලැබේ. මේ සඳහා විධායකයට සහාය වීම සඳහා ආයතන රාශියක් ඇත. පොලිසිය, සන්නද්ධ හමුදා, රාජ්‍ය පරිපාලන යාන්ත්‍රණය විධායකයට සිය කාර්යයන් සාර්ථක ලෙස කරගෙන යාම සඳහා අවශ්‍ය වන්නාවූ උපකරණ වලින් කිහිපයකි. ව්‍යවස්ථා දායකය හා විධායකය පමණක් වූ පමණින් ධනේශ්වර රජය පවත්වා ගත නොහැක. මන්දයත් ලෝකය පුරාම දක්නට ලැබෙන පරිදි සුළු ධනේශ්වර කොටස් සහ නිර්ධන පංතිය සෑම විටෙකම එම ආයතන දෙක දෙස සැකයෙන් බලන බැවිනි. මේ සැකය දුරු කිරීම වස් හැකිතාක් දුරට අපක්ෂපාතී හෝ අවම වශයෙන් එසේ පෙනෙන අධිකරණ ක්‍රමයක් අවශ්‍ය වන්නේය. වැඩවසම් ක්‍රමයේ වූ හානිකර ලක්ෂණ වළින් හොඳහැටි බැටකා ඇති සුළු ධනේශ්වර පංතිය වඩාත් ශක්තිමත් සහ අපක්ෂපාතී අධිකරණ පද්ධතියක් නොමැතිව නූතන ධනවාදයේදී සෑහීමකට පත්වන්නේ නැත. මෙසේ ඉතා සංශිප්තව දක්වන ලද්දේ ධනේශ්වර රාජ්‍යයයේ  පැවැත්ම උදෙසා පැහැදිලි බෙදීමක් සහිත රාජ්‍ය සංවිධාන වල කාර්යභාරයයි. නමුත් ධනවාදය එහි ගෝලීය අවධිය ට පිවිසෙත්ම ඇතිවූ සන්නිවේදන විප්ලවයත් සමගම සාම්ප්‍රදායික රාජ්‍යයයේ තවත් වැදගත් ස්ථානයක් ජන මාධ්‍යය හෙවත් තොරතුරු වෙත ලැබිණි. ඇතැම් දේශපාලන විද්‍යාඥයින් රජ්‍යය යන සංකල්පයේ හතරවන කුළුණ ලෙස ජන මාධ්‍යය හඳුන්වන්නේ ඒ නිසාය. ඇත්තෙන්ම ජනමාධ්‍යය සහ සන්නිවේදන තාක්ෂණය ධනේශ්වර ක්‍රමයේ පැවැත්ම තහවුරු කරන්නාවූ ඉතා වැදගත් සංකල්පයක් සහ බලවේගයකි. ධනේශ්වර ආර්ථිකයේ වෙළඳ ප්‍රචාරණයේ සිට සංඛ්‍යාත්මකව බහුතරයක් වන්නා වූ සුළු ධනේශ්වර පංතියේ විනෝදාශ්වාදය සහ බහුතර සමාජයේ හෘද සාක්ෂිය පාලනය කිරීම දක්වාම ජනමාධ්‍යය විසින් ධනවාදය වෙත සිදු කරන්නේ දැවැන්ත මෙහෙයකි.
ගෝලීය ධනවාදයේ දී ධනේශ්වර අර්ථ ක්‍රමය පෙර නොවූ විරූ ලෙස සියළු දේශ සීමා බිඳ දමා දෙගොඩ තලා ගලන මහා ගංවතුරක්සේ ලොව පුරා පැතිරී යන හැටි අපි දැන් සජීවීව අත් දකිමින් සිටින්නෙමු. මේ ජාත්‍යන්තර ධනවාදය ආරක්ෂා කර ගැනීම සඳහා ශක්තිමත් යාන්ත්‍රණයක් ලොව පුරා විහිදී තිබිය යුතුය. මෙහි ව්‍යවස්ථා දායක කාර්යයට අද පණ දී ඇත්තේ ලෝක සාමය සඳහාය යන පරමාදර්ශී අරමුණ ඇතිව බිහිකළ එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානයයි. ඒ හැර වෙනත් විකල්පයක් ධනවාදී අර්ථ ක්‍රමය සතුව නැත. එක්සත් ජාතීන්ගේ ආරක්ෂක මණ්ඩලය විධායකයේ කාර්යයන් ඉටු කරද්දී එහි හොඳම උපකරණ බවට පත්ව ඇත්තේ නේටෝ සංවිධනය සහ දෙවන ලෝක යුද්ධයේ “මිත්‍ර පාර්ශවයේ රට වල හමුදාවන්“ ය. ජාත්‍යන්තර යුධ අපරාධ අධිකරණය, ජනීවා හි මානව හිමිකම් මණ්ඩලය සමග ලෝක වෙළඳ සංවිධානය අඩු වැඩි වශයෙන් අධිකරණ බලතල ක්‍රියාත්මක කරණ යාන්ත්‍රණ බවට පත්ව ඇත.
දැන් අපි ධනේශ්වර ක්‍රමයේ පැවැත්ම උදෙසා මේ එක් එක් ආයතන වල කාර්ය භාරය මඳක් විමසමු.

දෙවන ලෝක යුද්ධය වනාහී මේ මිහිමත ඇතිවූවා වූ ඉතා කටුකතම, දරුණුතම සහ මානව හෘද සාක්ෂිය දරුණුලෙස ප්‍රශ්ණයට ලක් කළා වූ සිදුවීමයි. මෙම යුද්ධයේදී සියළුම පාර්ශ්ව කරුවන් අඩු වැඩි වශයෙන් මානව වර්ගයාට එරෙහි අපරාධ වල නිරත වූ බව පැහැදිළිය. නියුරම්බර්ග් යුධ අපරාධ අධිකරණයේදී හා හේග් යුධ අපරාධ අධිකරණයේ දී හෙළි වූ යේ බහුල වශයෙන්ම පරාජිත අක්ෂ බලවතුන්ගේ සැහැසිකම්ය. එසේ වුවද මිත්‍ර ජාතීන් අතින් ද දරුණු ගණයේ යුධ අපරාධ සිදු වූ බව නොරහසකි. එසේ වුවත් අද අපට ඇඟිල්ල දිගු කරන කිසිවෙක් තමතමන් විසින් කළ අපරාධ ගැන ස්වයං විවේචනයක යෙදීමට කැමැති වන්නේ නැත. මේ ඉතා අමිහිරි අත්දැකීම් වලින් පසුව තව දුරටත් මෙවැනි අත් දැකීමක් විඳීමට මානව හෘද සාක්ෂියට අවශ්‍ය නොවීය. එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය බිහිවන්නේ එලෙසයි. මානව වර්ගයා ස්වකීය ප්‍රචණ්ඩත්වයෙන් කම්පනයට පත්වූ තරම කෙතරම් ද කිවහොත් නැවතත් තමන් අතින් මෙවැනි විනාශයක් වීම වැළැක්වීම පිණිස ස්වකීය දෑත් වලටම යදම් ලා ගැනීමට සාමාජික රටවල් පසුබට නොවූ බව පෙනේ. එහෙත් මහා බලවතුන් තම අත්වලට අනෙකුත් සාමාජික රටවල් දමාගත් විලංගු දමා ගත්තේ නැත. ඒ වෙනුවට ඔවුන් සිය දෑත් වලට වඩා ලිහිල් සහ වඩා දුර්වල බැමි දමා ගත්හ. මේ නිසා මහා බලවත්තු අනෙකුත් සාමාජික රටවල් වලට වඩා වැඩි වරප්‍රසාද සහ පාලන බලතල උසුලති. මේ වනාහී වෙන් වෙන්ව අධිරාජ්‍ය පිහිටු වීමට වඩා එක්ව අධිරාජ්‍යයක් පිහිටුවා ඒ මත ස්වකීය ආධිපත්‍යය පැතිර වීමේ ධනේශ්වර බටහිර ව්‍යාපෘතියයි. දැන් එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය අන්තර් ජාතික සාමයට වඩා අන්තර්ජාතික යුද්ධ සඳහා සාමූහික අනුමැතිය ලබා දෙන ආයතනයකි. මේ සඳහා හොඳ උදාහරණ කිහිපයක් දෙස හැරෙමු.
 ඊශ්‍රායලය යනු දෙවන ලෝක යුද්ධයට පෙර ලෝක සිතියමේ වූ රටක් නොවේ. නමුත් පලස්තීනුවන් රටක් නැති සරණාගතයින් බවට පත් කරමින් නිර්මාණය කරන ලද ඊශ්‍රායලයේ හිතුවක්කාරී ක්‍රියා වලට එරෙහිව එක්සත් ජාතීන් කෙතරම් යෝජනා මහා මණ්ඩලය වෙත ඉදිරිපත් කර තිබේද? අද දක්වාම රටක් නැති පලස්තීනුවන් වෙනුවෙන් එම යෝජනා වලින් කීයක් ක්‍රියාත්මක කර තිබේද? 
කියුබාවේ සමාජවාදී පාලනය පෙරලා දැමීම සඳහා අමෙරිකා එක්සත් ජනපදය එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධාන ව්‍යූහය මොන තරම් යොදා ගෙන ඇත්ද? එයට එරෙහි රටවල් අති බහුතරයේ ඡන්දයෙන් යෝජනා සම්මත වූවත් ඒවා ක්‍රියාත්මක වී තිබේද?
ඉරාකය ආක්‍රමණයට අමෙරිකාව පෙළඹුණේ ඉරාකය සතුව සමූහ ඝාතක යුධ අවි තිබූ නිසා නොවන බව දැන් හෙළි වී ඇත. ඇත්තම හේතුව වූයේ ධනවාදයේ ගෝලීයකරණයට සදාම් හුසේන් සිය රට අනවශ්‍ය ලෙස විවෘත නොකිරීමයි. නමුත් ජාත්‍යන්තර මාධ්‍ය මගින් මහා අපරාධකරුවෙකු ලෙස පින්තාරු කරනු ලැබූ සදාම් හුසේන් පාලනය අවසන් කොට පක්ෂපාතී අධිකරණයක් ඉදිරියේ වූ විහිළු නඩු විභාගයකදී වැරදි කරු කරන ලද සදාම් හුසේන්ව මරා දමනු ලැබූයේ ශිෂ්ඨ සම්පන්න මානව හෘද සාක්ෂිය ඉදිරියේ ප්‍රශ්නාර්ථයක් තබමිනි.
ලිබියාවේ දැන් පවතින යුද්ධය ගෝලීය ධනවාදය ආරක්ෂා කිරීම සහ එහි ව්‍යාප්තිය සහතික කිරීම සඳහා එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය යොදා ගැනීමට හා නේටෝව උපකරණයක් ලෙස යොදා ගැනීමට හොඳම උදාහරණ වේ. ගඩාෆි ගෙන් ලිබියානු ජනයා බේරා ගැනීම කෙසේ වෙතත් ධනේශ්වර ගෝලීයකරණයට රිසි ලෙස තෙල් සම්පත් බහුල ලිබියාව තුළ පැතිරීමට ගඩාෆි ගෙන් ලද ප්‍රතිරෝධය නම් මේ සඳහා හොඳින්ම හේතුවූ බව පෙනේ.

නේටෝ සංවිධානය වනාහී දෙවන ලෝක යුද්ධයෙන් පසුව නැගෙනහිර යුරෝපය පුරා හමාගිය සමාජවාදී සුළං රැළි බටහිරට හමා ඒම මිලිටරිමය වශයෙන් වැළැක්වීම සඳහා ඇති කර ගත්තාවූ බාධක පවුරයි. සෝවියට් සංගමය බිඳ වැටීමෙන් අනතුරුව නේටෝව එක්සත් ජාතීන්ගේ නිල නොලත් හමුදාව වශයෙන් කටයුතු කරන අයුරු ඉහතදීද විස්තර කළෙමු.
හේග් හි යුධ අධිකරණය ද මානව හිමිකම් කවුන්සිලයද සිය ක්‍රියාකාරීත්වයේ දී ධනවාදයේ ව්‍යාප්තියට එරෙහි වූවන් දඩයම් කිරීමට යොදාගනු ලබන ආයතනයක් බවට උදාහරණ ඕනෑතරම් ඇත.
නමුත් මේ ආයතන ස්වකීය මූලික අරමුණට අදාල කිසිවක් නොකරන්නේ යැයි යන්න මෙයින් අදහස් නොවේ.
ධනවාදයේ ගෝලීයකරණ අවධිය දෙස බොහෝ දෙනා බලා සිටින්නේ එක්කෝ ධනවාදයේ නැගීම ගැන වූ ප්‍රීතියෙනි. නැතහොත් තමන් එහි ගොදුරක් වීම වැළැක්විය නොහැකිය යන මන්දෝත්සාහී ස්වභාවයෙනි.  නමුත් මේ ගෝලීයකරණ අවධියම ධනවාදයට මහත් අභියෝගයක් බව විමසිල්ලෙන් බලාසිටින්නෙකුට පෙනී යයි. එක් අතෙකින් දුර්වල ආර්ථිකයන් ඇති සහ දුර්වල දේශපාලන නායකත්වයන් ඇති රටවල් ගෝලීයකරණ සුළි සුළඟට හසුව පොඩි පට්ටම් වෙමින් පවතී. මේ නිසා ඇති වන්නා වූ සමාජ දේශපාලන ප්‍රතිරෝධයන් ධනවාදයේම පැවැත්ම අභියෝගයට ලක් කරයි. තවමත් අසංවිධානාත්මක ලෝක නිර්ධන පංතිය ඉදිරියේ දැනට විජයග්‍රාහීව නැගී සිටියද මේ අර්බූධ නිසා හටගත් බරපතල තුවාල ධනේශ්වර ආර්ථික දේහය පුරාම ඇත. අනෙක් අතට වේගයෙන් පැතිරෙන ගෝලීය ධනවාදයට යට නොවී සටන් කිරීමට ඉදිරිපත් වන රාජ්‍යයන්ට එරෙහිව - ඒවා ධනේශ්වර හො වේවා සමාජවාදී හෝ වේවා- ප්‍රචණ්ඩත්වය සහ විවිධ තාඩන පීඩන මුදා හැරීමයි. අද ලිබියාවේ සහ සිරියාවේද ඇතැම් විවිධ ස්වරූප වලින් ලංකාවට එරෙහිවද ක්‍රමාණුකූලව සිදුවන්නේ මෙයයි.
ධනේශ්වර රටවල් හා බලවේගයන් සිය අධි පරිභෝජී ජීවන රටාවෙන් සහ පසුගිය කාලයේ ගොඩ නගා ගත් බලයෙන් දෑස් අඳව කල්පනා කරන්නේ ධනවාදය තවතවත් වේගවත්ව පැතිර විය යුතු බවයි. නමුත් අපගේ ලෝකය හෙවත් පෘථිවි ග්‍රහයා සතු සම්පත් සීමා සහිත බවත් මානව වර්ගයා හැර තවත් ජීවී විශේෂ මිහිමත ජීවත් වන බවත් ඔවුන්ටද මානව වර්ගයා තරම්ම මේ මහ පොළොවේ ජීවත් වීමට අයිතියක් ඇති බවත් ධනවාදයට අමතක වී ඇති සැටියකි. මුළු ලොවම සම්පූර්ණ වශයෙන් ධනේශ්වරය වැළඳ ගත්තා යැයි සිතන්න. අපි අද භාණ්ඩ හා සේවා නිපයන වේගයෙන්ම හෝ ඊට වැඩියෙන් ඉදිරියට ගියහොත් එක්කෝ නිෂ්පාදන විකුණාගැනීමට නොහැකිව හෝ අමුද්‍රව්‍ය නැතිවීමෙන් නිෂ්පාදන නැවතීමෙන් හෝ මේ ක්‍රමය නවතිනු ඇත. මට ඇති ප්‍රශ්ණය නම් එතෙක් මේ ලෝකයේ මානව ශිෂ්ඨාචාරය පවතීද යන්නයි.
දැඩි තණ්හාව සහ ආශාවේ ගිලී ඇති මානව වර්ගයා ඉතා වේගයෙන් පෘථිවි ග්‍රහයා විනාශ කරමින් සිටියි. ධනේශ්වර සංවර්ධනයේ අග්‍රඵලය දකින්නට පෘථිවිය මත අවසානයේ ඉතිරිවන්නේ මැස්සන් හා කැරපොත්තන් පමණක් විය හැක...